Straffen
En prisvindende bestseller vækkes til live, da unge Stanley Yelnats, tynget af uheld grundet en familieforbandelse, sendes til Camp Green Lake, et sært sted uden grønt eller vand. Der kastes han ud i sit livs eventyr, hvor han og hans farverige lejrkammerater, Squid, Armpit, Zigzag, Magnet, X-Ray og Zero skal grave et hul om dagen. Men hvorfor? Stanley må få samlet sine venner i en fart og løse mysteriet. Indeholder afbildning af tobak.