Vogterne af Egyptens skatte
Egypten huser mange af verdens største arkæologiske skatte. Men i de sidste fem år har Egypten gennemlevet en revolution, og antallet af turister er raslet ned. Dette program følger en gruppe nøje udvalgte personer, som har sat sig for at få Egypten tilbage til gamle højder. De vil afdække mere af Egyptens historie, beskytte landets kulturarv og få turisterne tilbage til landet.