James Camerons Titanic: 20 år efter
James Cameron ser tilbage på de afgørende valg, han traf, da han lavede storfilmen Titanic og afprøver sine idéer sammen med et hold af eksperter i forhold til en masse ny forskning om Titanic – undervandsoptagelser, computergenererede simulationer og videnskabelige opdagelser. De bliver ved med at optrævle de mange mysterier, der omgiver denne ikoniske og tragiske begivenhed.