Mordet i Venedig
Mordet i Venedig udspiller sig i efterkrigstidens Venedig på allehelgensaften, hvor et grufuldt mysterium kræver Hercule Poirots opmærksomhed. Poirot er ellers gået i eksil i byen, hvor han udlever sit otium, og siger kun modvilligt ja til at deltage i en seance i et hjemsøgt, gammelt palads. Da en af gæsterne bliver myrdet, bliver detektiven kastet hovedkulds ind i en dyster verden fuld af skyggefulde hemmeligheder.