The Real Queens of Hip-Hop: The Women Who Changed the Game - An ABC News Special
The Real Queens of Hip-Hop: The Women Who Changed the Game giver et intimt indblik i den rolle og effekt, som kvindelige rappere har haft på kulturen. Programmet indeholder interviews med kvindelige pionerer fra 70'erne og 80'erne, samt stjernerne fra 90'erne, 00'erne og i dag, hvori kunstnerne fortæller om deres karrierer og personlige historier.
The Real Queens of Hip-Hop: The Women Who Changed the Game giver et intimt indblik i den rolle og effekt, som kvindelige rappere har haft på kulturen, fortalt af de banebrydende, kvindelige kunstnere, der hjalp med at skabe et musikalt og kulturelt imperium. Salt fra Salt-N-Pepa er fortæller og bakkes op af oprindelige spoken word-optrædener fra den legendariske MC Lyte, samt et originalt soundtrack af WondaGurl. Programmet indeholder nye interviews fra moderne stjerner som City Girls, samt pionerer fra 70'erne, herunder "mother of the mic" MC Sha-Rock, og ikoner fra 80'erne, 90'erne og 00'erne som Da Brat, Eve, Trina og Yo-Yo. Disse banebrydende kunstnere fortæller om deres største karriereøjeblikke og giver os et indblik i deres personlige historier. Radiopersonlighed og rapper Angie Martinez har desuden inviteret Lakeyah, Lil Mama og Roxanne Shanté ind til en sjælden samtale mellem generationer, hvor de taler ud om deres oplevelser med at forsøge at klare sig i en mandsdomineret branche, hvori rampelyset stiller store krav til kvinders kroppe og skønhed, samt hvordan internettet og de sociale medier har ændret rapkulturen.