Kaz kaster sig ud i en spionmission for modstandsbevægelsen, men får hurtigt problemer med racerpiloter, pirater og den mystiske ejer af den platform, han er udstationeret på.
Efter at være blevet rekrutteret til modstandsbevægelsen af Poe Dameron for at udspionere Den Første Orden, finder den overmodige pilot Kazuda "Kaz" Xiono sig selv på dybt vand, da han og BB-8 bliver udstationeret på en stor brændstofstation ved navn Colossus. Han kæmper for at opretholde sit dække som mekaniker, og bliver på komisk vis rodet ind i forviklinger med Ace-piloter, plyndrende pirater og den mystiske ejer af Colossus. Hans efterforskning vil bringe ham endnu tættere på at afsløre Den Første Ordens planer med galaksen.