The Lions of Sicily
Brødrene Paolo og Ignazio Florio forlader Calabrien for Palermo, hvor de åbner et apotek. Paolos søn Vincenzo forvandler det til et forretningsimperium. Mens han arbejder på at etablere familien Florios navn, får hans kærlighed til Giulia ham til at give afkald på adelige aspirationer.
Brødrende Paolo og Ignazio Florio forlader Calabriens fattige Bagnara Calabra for Palermo, hvor de åbner et apotek og hurtigt tilegner sig rigdom. Men Paolos søn Vincenzo forvandler familien Florio til et sandt forretningsimperium under årene op til Italiens samling. Drevet af et brændende begær efter at slå igennem stræber han efter at blive behandlet som en ligemand af Palermos adel, et mål der kræver, at han gifter sig med en aristokrat. Men han forelsker sig dog i middelklassekvinden Giulia Portalupi og giver afkald på bestræbelserne på adelighed. Dette giver deres eneste søn Ignazio til opgave at opretholde navnet Florio.