Birdman
I forsøg på at genstarte sin karriere, efter hans superhelte-serie dør, skriver, instruerer og medvirker en psykotisk skuespiller i et Broadway-stykke, der bliver et uventet hit, efter han prøver at skyde sig selv i hovedet under premieren.
Michael Keaton gør Emma Stone, Edward Norton, Zach Galifianakis og Naomi Watts følge i denne medrivende historie om berømmelse, fantasi og ekstra chancer. Da en tidligere superhelte-filmstjerne (Keaton) sætter sig for at gøre comeback på Broadway, kæmper han med selvtvivl, hårde kritikere og hans fremmedgjorte datter (Stone) i denne fantasifulde, vildt sjove film fra forfatter/instruktør Alejandro González Iñárritu.