Stolen - Catching the Art Thieves
Denne fængslende dokumentarserie sammenfletter komplekse historier om kunsttyveri, verdensomspændende kriminalitet, vold og korruption gennem eksklusive interviews med de mennesker, der var de steder, hvor det skete. Efter den kolde krig begyndte landegrænserne at åbnes, hvilket udløste bølger af kriminalitet over hele Europa, og dyrebar kunst blev en valuta og et forhandlingsobjekt.
Denne fængslende dokumentarserie sammenfletter komplekse historier om kunsttyveri, verdensomspændende kriminalitet, vold og korruption gennem eksklusive interviews med de mennesker, der var de steder, hvor det skete. Efter den kolde krig begyndte landegrænserne at åbnes, hvilket udløste bølger af kriminalitet over hele Europa, og dyrebar kunst blev en valuta og et forhandlingsobjekt. Fra serbiske krigsherrer til tidligere KGB-agenter udnyttede farlige aktører i dødbringende kriminelle netværk skiftende globale politikker til at stjæle malerier, der var millioner værd. Denne serie fokuserer på tre store tyverier i Frankfurt, Stockholm og Oslo og dissekerer historierne bag dem, historier spækket med afpresning, smugling, stoffer og mord.
Et stjålet selvportræt af Rembrandt udløser en jagt fra Europa til bjergene i Hollywood.