The Infinite Explorer
Hannah Fry bidrager med nysgerrighed, vid og indsigt til et storslået verdensomspændende eventyr. Gennem seks afsnit rejser hun ikke kun for at se seks lande, men for at sætte spørgsmålstegn ved de kræfter, der former dem. Fra pulserende byer til fantastiske landskaber leder hun efter ekstraordinære stemmer og uventede historiske og geografiske særheder for at afsløre, hvad der gør et sted helt unikt.
Professor Hannah Fry begiver sig ud på et verdensomspændende eventyr, ikke bare for at se verden, men for at afkode den. Med nysgerrighed, vid og indsigt går hun i dybden med seks ikoniske steder: Spanien, Vietnam, Grækenland, Sydkorea, Irland og Island. Gennem fantastiske landskaber, pulserende byer og skatte væk fra alfarvej opsøger Hannah ekstraordinære lokale stemmer og uventede historiske og geografiske særheden, der afslører, hvad der gør hvert sted helt unikt. Hun leder altid efter mønstre og skjulte forbindelser og afdækker, hvordan Spaniens skæbne blev formet af bjerge, analyserer trafiketikette i Ho Chi Minh City, afslører hemmeligheder gemt i Parthenons geometri og undersøger, hvordan irsk syntaks opbygger et verdenssyn. Dette er meget mere end en rejseudsendelse - det er en udforskning af de kræfter, der former nationer og definerer kulturer.
Hannah Fry udforsker, hvorfor det antikke Grækenland var fødestedet for så mange store idéer.
Hannah udforsker irsk identitet gennem surfing, hestevæddeløb og sin egen familiehistorie.
Hannah Fry besøger Vietnam for at udforske landets bemærkelsesværdige forvandling efter krigen.