Antlers
Myten om den frygtede “wendigo” vækkes til live på chokerende vis i denne rædselsvækkende horror-thriller. Da en lærer i en lille by I Oregon (Keri Russell) og hendes bror (Jesse Plemons), den lokale politimester, forsøger at hjælpe en udsat dreng, som gemmer på en sær hemmelighed, er konsekvenserne langt mere skræmmende, end de kunne have forestillet sig.
Den hyldede genre-filmproducer Guillermo del Toro og instruktøren Scott Cooper giver os denne foruroligende horror-thriller skrevet af C. Henry Chaisson, Nick Antosca og Cooper selv. I Antlers bemærker læreren I en lille by i Oregon, Julia Meadows (Keri Russell), at noget er galt med en af hendes elever, Lucas. Han er en stille enspænder, og da han bliver bedt om at tegne og fortælle historier i undervisningen, fremviser han forstyrrende materiale om mytiske væsner inspireret af den lokale folketro. Julia, som er bekymret, forsøger at finde ud af mere om Lucas’ hjem og liv. Da det ser ud til, at han lever under frygtelige kår, efterforsker Julia og hendes bror Paul (Jesse Plemons), byens politimester, sagen yderligere, og de opdager, at Lucas gemmer på en farlig hemmelighed. Da de til sidst afdækker hele sandheden om Lucas’ familie, tager tingene en rædselsvækkende drejning. Genremesteren del Toro er her flankeret af producerne David S. Goyer og J. Miles Dale, med Jim Rowe, Nick Antosca og Kevin Turen som executive producers. Graham Greene, Scott Haze, Rory Cochrane og Amy Madigan medvirker også i denne isnende skræmmende historie, som fletter oldgammel gru sammen med umættelig menneskelig grådighed og dens moderne konsekvenser som fattigdom, stofafhængighed og miljøkatastrofer.