Action og eventyr, Fantasy
Angelina Jolie spiller den ikoniske skurk i Disneys historie. Hævnlystne Maleficent nedkalder en forbandelse over kongens nyfødte barn, Aurora, men opdager, at hun måske er nøglen til fred i landet.