SS indefra: Vejen mod magten
For at få en bedre forståelse af ​​fanatismens natur følger denne film den blodige historie af de unge frivillige, der sluttede sig til SS, Schutzstaffel. Hitler oprettede disse "beskyttelseseskadroner" i 1925 for at beskytte sig selv, inden han brugte dem til at undertrykke ​​regimets rigtige eller forestillede fjender, og fra 1942 blev de også brugt i koncentrationslejrene.
Hitler oprettede SS som en privat elitehær, der ville være villig til at gå i døden for ham.