Anthony Ashley Cooper, den 10. jarl af Shaftesbury, var en af Storbritanniens rigeste mænd, efterkommer af en historisk familie, hvis aktiver inkluderede prægtige ejendomme i Storbritannien og Frankrig, en 9000 hektar stor ejendom og kunstværker til en værdi af titusinder af millioner af pund. Han tilbragte tiden i sine forfædres familiehjem i Dorset og på den franske riviera, hvor han nød en hedonistisk livsstil med druk, stoffer og sex.
Anthony Ashley Cooper, den 10. jarl af Shaftesbury, var en af Storbritanniens rigeste mænd, efterkommer af en historisk familie, hvis aktiver inkluderede prægtige ejendomme i Storbritannien og Frankrig, en 9000 hektar stor ejendom og kunstværker til en værdi af titusinder af millioner af pund. Anthony tilbragte tiden i sine forfædres familiehjem i Dorset og på den franske riviera, hvor han nød en hedonistisk livsstil med druk, stoffer og sex, alt sammen finansieret af hans arv på mange millioner pund. I Frankrig mødte jarlen Jamila M'Barek gennem et escortbureau, og da hun hævdede at være gravid med hans barn i 2002, giftede de sig, hvilket gjorde hende til den tredje grevinde af Shaftesbury. Deres forhold blev dog anstrengt, og de gik fra hinanden. I 2004 søgte jarlen skilsmisse efter at have mødt Nadia Orche, en værtinde på en klub og ung mor til to. Kort efter forsvandt jarlen, og pressen spekulerede i, at mafiaen havde bortført ham og tvunget ham til at aflevere sin rigdom. Flere måneder efter hans forsvinden tilstod Jamila over for politiet, at hendes bror, Mohammed M'Barek, havde dræbt jarlen, og Anthonys forrådnede lig blev senere fundet i en bjergkløft ved foden af Alperne. Jamila og hendes bror afviste, at det var overlagt mord, men blev både dømt og fængslet.