Vores mand i Amerika
Den 9. april 1940 bliver Danmark angrebet af Nazityskland med krav om øjeblikkelig og betingelsesløs kapitulation. På den anden side af Atlanten sidder Danmarks ambassadør i Amerika, vovehalsen og verdensmanden Henrik Kauffmann, som er villig til at sætte alt på et bræt.
Den 9. april 1940 bliver Danmark angrebet af Nazityskland med krav om øjeblikkelig og betingelsesløs kapitulation. Regeringen overgiver sig efter få timer og indleder efterfølgende samarbejde med nazisterne. På den anden side af Atlanten sidder Danmarks ambassadør i Amerika, vovehalsen og verdensmanden Henrik Kauffmann, som er villig til at sætte alt på et bræt. Han nægter at give efter for de tyske krav og lancerer i stedet en oprørsk plan for at besejre Hitler og give det danske folk deres frihed tilbage.