Da Mumbo Jumbo på magisk vis vokser til kæmpe størrelse, må han drage ud på en lang og farefuld rejse med sine tre venner for at finde den skræmmende heks Baba Jaga, så hun kan gøre ham lille igen. Det bliver et utroligt eventyr til lands, vand, over bjerge og gennem skove. Og for hver ny oplevelse de får, lærer Mumbo Jumbo og hans venner en masse nyt om verden - og sig selv.