Elena fra Avalor
Elena fra Avalor har reddet sit fortryllede kongerige fra en ond troldkvinde, og må nu lære at regere Avalor med hjælp fra familie og venner.
Prinsesse Elenas rejse begyndte for mange år siden, hvor den onde troldkvinde Shuriki tog hendes forældre og hendes kongerige fra hende. Skønt Elena er den retfulde arving til tronen, er hun kun 16 år, og skal derfor lære at regere Avalor med hjælp fra et rigsråd. Med sine magiske venner ved sin side, vil Elenas eventyr lære hende, at hendes nye rolle kræver omtanke, viljestyrke og medfølelse. Karaktertræk som alle store ledere har.