Area 51: CIAs hemmelige dokumenter
Area 51 er kendt som værende en af ​​de mest tophemmelige steder på jorden, men ved hjælp af nyligt afklassificerede CIA-dokumenter, afslører denne dokumentar præcis, hvad der er sket på testfaciliteterne, siden de åbnede i 1955.
"Area 51: CIAs hemmelighed" dækker den sande historie om banebrydende forskning i luftfart, der fandt sted i Groom Lake-testfaciliteterne, også kendt som Area 51, der sikrede USA overherredømme i luften helt fra den kolde krig og frem til i dag. Ved hjælp af CIA-dokumenter, der for nyligt er blevet nedklassificeret, identificerer dette program specifikke personer, der arbejdede på den tophemmelige base i en række forskellige roller - som bygningsarbejdere, piloter og sikkerhedsvagter. Deres personlige vidnesbyrd giver et unik indblik i ikke blot af det arbejde, der blev udført, men i ​​selve stedet. Vi afslører, hvor stramme sikkerhedsforanstaltninger der var på plads for at holde udviklingen af ​​U2, A12, HAVE BLUE og F117 Nighthawk luftfartsprogrammerne hemmelige. Denne film leverer historiske og faktuelt nøjagtige informationer på en frisk og engagerende måde - for at besvare spørgsmålet: "Hvad skete der virkelig på Area 51?"