Timon og Pumba prøver at beskytte Kiara, Simbas viljestærke datter. Men hun må på eventyr på egen hånd, når hun møder Kovu, en løveunge, der er blevet oplært til at lede Scars flok.
Oplev kærlighedens kraft, når Kiara, Simbas viljestærke datter, kommer på eventyr på egen hånd. Timon og Pumba kan ikke gøre meget for at beskytte hende, når hun møder Kovu, en løveunge, der er blevet oplært til at lede Scars flok. Som Kiara og Kovu søger efter deres plads i ”livets kredsløb”, indser de, at det måske er deres skæbne at genforene deres flokke og bringe fred i landet.