Action og eventyr, Fantasy
Magi er overalt, selv på Manhattan. Balthazar Blake er en moderne troldmand og har hænderne fulde med at bekæmpe sort magi, så han må tage en middelmådig lærlig, fysikstuderende Dave Stutler, under sine vinger op oplære ham i magiens videnskab. Dave ved ikke, at magi kan besejre en ond heks og vinde pigen.