Action og eventyr, Fantasy
Da en ellers normal ung mand finder ud af, at han er den sidste i en gruppe af mægtige krigere, tager han på en farlig mission på tværs af tiden for at bekæmpe ”Mørket”, en ond trussel mod menneskeheden, der allerede har taget hans tvillingebror. Baseret på den anmelderroste roman af Susan Cooper.