Oversvømmelsen
I hjertet af det sydlige Afrikas store ørken finder man et mirakel - Okavangodeltaet i Botswana. Et af Jordens artrigeste områder, som hvert år gennemgår en episk forvandling fra ørken til en fantastisk vandverden. For mange er oversvømmelserne en livline. For andre indebærer de svære prøvelser. Men alles liv styres af denne pulserende oversvømmelse.