Mord I Strasbourg
Julian Mathis, den unge arving til den prestigefyldte vingård Clos-Mathis, og Clara Lemestre, en førsteklasses ønolog, som for nylig er blevet ansat, skal til at afholde en smagning af en særlig cuvée af Alsace-vin for rige udenlandske investorer, da vinen bliver lyserød i stedet for hvid. Inde i tanken finder de liget af Julians far, Ronald Mathis, med øjnene limet sammen.