Dokumentarer, Biografi
Filmen genopliver historien om Lélo Fiaux, en fyrig, schweizisk maler fra det 20. århundrede, hvis liv og kunst var uløseligt forbundet. Som en nomadisk sjæl rejste hun verden rundt med kompromisløs passion for både maleriet og fri kærlighed. Hendes historie udfoldes gennem en sanselig blanding af dokumentar og fiktion.