To Kvinder
Filmen skildrer et uventet møde mellem to meget forskellige kvinder: Colette er en fri, moderne kvinde, der sætter sine egne normer - hvilket var ilde set i Frankrig i 1965. Kvindefjendske betjente anklager hende uretmæssigt for mordet på en bankmand. Anne-Marie er den generte og reserverede dommer, der bliver udpeget til sagen.