"My Super Ex-Girlfriend" følger Matt Saunders (Luke Wilson), en ganske normal fyr, som slår op med sin kæreste (Uma Thurman) - hvorefter han opdager, at hun er faktisk er superhelt og nu er ude efter hævn.
Matt Saunders (Luke Wilson) tror, han har fundet den perfekte kæreste i Jenny Johnson (Uma Thurman), som tilfældigvis både er klog, sexet ... og superhelt. Men da Jenny viser sig at være både krævende og neurotisk, slår Matt op med hende. Jenny er sønderknust og vil gøre alt for at få hævn i denne vanvittige super-komedie, der beviser, at det ikke blot er svært at slå op... Det er decideret livsfarligt!