Action og eventyr, Science fiction
En talende chimpanse i en nær fremtid anfører en revolution imod de tyraniske mennesker, der gjorde ham til slave.
I en nær fremtid har tamme aber erstattet kæledyr og tjenestefolk, indtil den konstante mishandling af dem provokerer en intelligent abe (Roddy McDowell) til at vise mod og gøre oprør, hvilket vil ændre menneskernes og abernes roller for evigt!