Efter begivenhederne i "Frost" ønsker Anna og Elsa at begynde på en frisk i Arendal. De vil gerne få slottet til at føles lidt hyggeligere. Mens de kæmper med at gøre sig fri af traditionernes snærende bånd, har hertugen af Vesselby og en flok faretruende søpapegøjer andre planer med deres elskede hjem.