Den utrolige historie om den kæmpestore pære
Elefanten Sebastian og hans bedste ven, katten Mitcho, bor i den hyggelige havneby, Solby. Her er alt lykkeligt, indtil byens elskede borgmester, JB, en dag forsvinder. På en fisketur fanger Mitcho en flaskepost fra JB, som skriver, at han er strandet på en øde ø.
Elefanten Sebastian og hans bedste ven, katten Mitcho, bor i den hyggelige havneby, Solby. Her er alt lykkeligt, indtil byens elskede borgmester, JB, en dag forsvinder. På en fisketur fanger Mitcho en flaskepost fra JB, som skriver, at han er strandet på en øde ø. I flasken ligger også et lille frø, som de planter, og i løbet af natten vokser en kæmpe stor pære frem! Pæren ombygges til et skib, og i det sejler Sebastian og Mitcho ud på et farligt eventyr med pirater, sødrager og sære spøgelser. Det kræver stort mod, men intet kan stoppe de to venner – der er fast besluttede på at finde den mystiske ø og hente JB hjem til Solby.