Den franske forbindelse 2
En hårdfør New York-betjent, Popeye Doyle, rejser til Marseilles for at fortsætte sin ubønhørlige forfølgelse af en international narkoforhandler.
Gene Hackman spiller igen den ikoniske rolle som den hårdtslående detektiv Popeye Doyle i denne anmelderroste og actionfyldte efterfølger. Mens han er i Marseille for at jage heroinpushere, bliver Doyle bortført og tvunget til selv at blive misbruger. Men Popeye er fast besluttet på sin mission, og da han endelig kommer fri, gennemgår han en pinefuld afvænning og genoptager sin forfølgelse af den livsfarlige narkobagmand (Fernando Rey).