Hawaiian: The Legend of Eddie Aikau
"Eddie would go" er en frase, der længe har rummet en dyb mening for hawaiianere og surfere verden over. The Legend of Eddie Aikau er større end blot disse berømte ord og er en fortælling om den legendariske surfer og livredder, der omkom ombord på den polynesiske udriggerkano Hokule'a. Med en rig kombination af arkivbilleder, interviews og nøje undersøgt historisk materiale udforsker filmen på betagende vis hawaiiansk kulturs tragiske undergang og ekstraordinære genfødsel, som den personificeres af ét af kulturens hjertebørn, hvis dynamiske liv og heroiske død inspirerede en hel spirituel bevægelse.