Umami
Køkkenchef og ejer Sina Bora står over for en personlig og faglig krise på sin restaurants travleste aften. Hans fars hasteoperation, manglende ingredienser, spændinger blandt personalet og hans tidligere mentor Renzos planer om at tage over presser Sina til at træffe svære beslutninger. "Umami" indhyller folk i Istanbuls energi, kaosset i køkkenet og Sinas indre kamp i en medrivende filmoplevelse.
Som køkkenchef og ejer af en af Istanbuls travleste restauranter står Sina Bora over for en aften fuld af personlige og faglige udfordringer. Før restauranten åbner, erfarer han, at hans far skal hasteopereres. Splittet mellem sin familie og den udfordrede restaurant tynges Sina yderligere af manglende ingredienser, spændinger blandt personalet og en uventet inspektion. Situationen forværres, da hans tidligere mentor, den hæderkronede mesterkok Renzo, dukker op. Som aftenen forløber, må Sina håndtere adskillige kriser og afveje sin loyalitet over for sin familie og sit arbejde. Hans rejse tester hans begrænsninger som køkkenchef, leder, søn og menneske. "Umami" byder på en uforglemmelig filmoplevelse og indhyller seerne i køkkenets kaotiske kunst og de personlige udfordringer for manden, der er fanget midt i det hele.