På Barbados udforsker Sam sydøsten, væk fra turistområderne. Mens han opdager Surfers Point og Freights, fordyber han sig sig i den bajanske kultur, surfing, lokal madlavning og opmærksomhed på miljøet. Ved at trække paralleller til sit hjem i Cornwall i Storbritannien, finder Sam rigdom ud over økonomiske mål.