Før han var junglens konge, var Tarzan en knægt, der bare ville passe ind. Da et af hans uheld sætter familien i fare, beslutter Tarzan, at de er bedre stillet uden ham.
Før han var junglens konge, var Tarzan en knægt, der bare ville passe ind. Da et af hans uheld sætter familien i fare, beslutter Tarzan, at de er bedre stillet uden ham. Hans rejse sætter ham ansigt til ansigt med det mystiske Zugor - landets største kraft. Sammen opdager Tarzan og Zugor, at det ikke er en svaghed at være anderledes...og at venner og familie er den største styrke.