Lykkesmeden
En dværg opfylder kongens ønske om, at alt, han rører ved, bliver til guld. Da kongen finder ud af, at han ikke kan spise, er han ikke længere tilfreds med den evne. Han finder lykken, da han går fra rig til fattig, ved at frasige sig sine verdslige ejendele.