Ikke et ord
En psykolog i New York er tvunget til at behandle en mentalt ustabil patient med en voldelig fortid for at befri sin bortførte datter.
Den fremtrædende New York-psykiater dr. Nathan Conrad (Michael Douglas) har en succesfuld praksis i Upper West Side, en smuk kone og en charmerende datter. Men da Nathans datter bliver bortført af hensynsløse forbrydere, er han nødt til at finde en sekscifret kode gemt væk i en psykiatrisk patients sind. Nathans datters tilfangetagere holder øje med ham, og situationen udvikler sig hurtigt til et mareridt.