HPI - Haut Potentiel Intellectuel
Morgane er 38 år, har tre børn, to eks'er, fem lån, en IQ på 160 og en god portion trodsighed. Hendes liv som rengøringsdame bliver vendt op og ned, da politiet opdager hendes exceptionelle evner og tilbyder hende et job som konsulent. Eneste problem: Morgane hader strissere.
Morganes graviditet vender op og ned på hendes hverdag, men hun skal alligevel tilbage på arbejde.
Tristan Delvallée, indkøber for et vedligeholdelsesfirma, bliver fundet stukket ned.
En efterforskning i det franske vilde vesten fører Morgane til Karadecs forældre.
Morganes mave er blevet rundere, hvilket gør efterforskningerne endnu mere anstrengende.
Tornadoen Morgane slipper fantasien og opfindsomheden løs for at holde sig tæt på den skyldige.