Blutige Anfänger
During their practical semester, police academy students in Halle an der Saale face their first murder cases. With guidance from their homicide division mentors, they tackle these challenges. As novices, they make mistakes and constantly learn, all part of their journey to becoming skilled detectives.
A young man is found dead in the water and it seems a blow to the head was the cause.
Julia unveils her book, while Torsten discovers a woman stabbed in the next room.
Adriane Eisenreich, a retired pharmacist, is poisoned and awakens in a hospital.