Pau, la Força D'un Silenci
Exiled in France in the mid-1940s, renowned cellist Pau Casals aided Spanish Republican families while evading the Gestapo. After WWII, his hope for Franco's fall unfulfilled, he vowed silence. Persuaded by a student and fellow musicians, he organized a Bach festival in 1950, a powerful act that broke his silence and amplified his protest.