Hitler's Disastrous Desert War
The Axis forces are winning the battles in North Africa when, in November 1942, the British and American armies fight back and crush them.
When the British army looks set to defeat Mussolini’s Italian forces, Hitler sends reinforcements: the Afrika Korps led by General Rommel. The Desert Fox is in winning form until Montgomery, the British Commander, sets up a plan to crush his opponent. After the American landing in North Africa, the Axis armies have no choice but to surrender and put an end to the Desert War.