I Am Belmaya
In patriarchal Nepal, a young, uneducated Dalit woman named Belmaya yearns for independence. This documentary follows her transformative five-year journey as she trains to become a filmmaker, empowering herself to challenge her oppressive husband and community. Armed with a camera, she finds her voice, creating a personal film that wins awards and opens up a world she never imagined existed.