Inside North Korea: The Kim Dynasty
The Kim family’s hold on power is believed by the North Korean’s to be the only thing saving them from annihilation.
Kim Il Sung came to power during the turbulent years following World War II. He created one of the most autocratic, brutal regimes in world history – the most isolated nation in the world. For fifty years he ruled with an iron hand, passing power to his son Kim Jong Il in the first communist dynastic hand-over. Now Il’s son, Kim Jong Un, is leader. The ruthless nature remains, and a nuclear weapon program that threatens the U.S. and her allies.