Star Wars: The Phantom Menace (Episode I)
Jedi Knights Obi-Wan Kenobi and Qui-Gon Jinn rescue Queen Amidala, ruler of a peaceful planet invaded by dark forces. During their escape, they discover nine-year-old Anakin Skywalker, a child prodigy who is unusually strong in the Force.
Experience the heroic action and unforgettable adventures of Star Wars Episode I: The Phantom Menace and see the first fateful steps in the journey of Anakin Skywalker. Stranded on the desert planet Tatooine after rescuing young Queen Amidala from the impending invasion of Naboo, Jedi apprentice Obi-Wan Kenobi and his Jedi Master Qui-Gon Jinn discover nine-year-old Anakin, a young slave unusually strong in the Force. Anakin wins a thrilling Podrace — and with it his freedom as he leaves his home to be trained as a Jedi. The heroes return to Naboo, where Anakin and the Queen face massive invasion forces, while the two Jedi contend with the deadly foe Darth Maul. Only then do they realize the invasion is merely the first step in a sinister scheme by the reemergent forces of darkness known as the Sith.