The Honorable Shyne
The Honorable Shyne is the story of Moses “Shyne” Barrow, former protégé of Sean “Puffy” Combs. After serving time in New York for a nightclub shooting, the Brooklyn rapper reemerges in his native Belize, entering politics and inspiring a nation.
The Honorable Shyne tells the remarkable story of Moses “Shyne” Barrow, former protégé of Sean “Puffy” Combs. A rising star in the late 1990s, Shyne’s promising rap career was cut short when he was convicted in a high-profile New York nightclub shooting in 2001, while Combs was acquitted. After serving nearly a decade in prison, Shyne reemerged in his native Belize, where he transitioned from music to politics, ultimately becoming the Leader of the Opposition Party. His journey is one of redemption, resilience, and transformation. This documentary provides an intimate look at Shyne’s personal evolution as he navigates fame, incarceration, and his return to Belize, where he finds new purpose in politics and strives to lead his country into a brighter future.