The Greatest Mixtape Ever
In the 1990's, the And1 Mixtape — a series of videos that melded streetball with rap music — forever transformed basketball’s place in the culture.
In the 1990’s, a DJ working at a young shoe and apparel company had the idea to set some grainy streetball highlights to a soundtrack of emerging rap music. The result was the And1 Mixtape, a series of videos that transformed basketball’s place in the culture, defined the lives of the players who starred in them, and changed the game itself forever.