The Pixar Story
The Pixar Story takes audiences behind the scenes of the groundbreaking company that pioneered a new generation of animation, forever changing the face of filmmaking.
Using never-before-seen footage from the Pixar library, along with historic archival animation and firsthand accounts by animators, studio executives, directors, producers and voice performers, filmmaker Leslie Iwerks tells the riveting story of the Bay Area start-up that revolutionized Hollywood. In the mid-1980s, an inspired and inspiring trio of innovators combined their gifts in business, art and science to launch a new way to make 3-D animated films, forever changing the face of filmmaking. Ed Catmull, John Lasseter and Steve Jobs overcame years of creative struggle and financial loss to launch an entirely new animation industry. Starting with the first full-length CG film Toy Story, Pixar has entertained millions of people worldwide and established an unprecedented and unparalleled record of box-office success.