Master and Commander: The Far Side of the World
A distinguished young captain of the British Navy leads his able crew - including his best friend, the ship's doctor - on a mission to take a "phantom" French vessel with a fearsome reputation for sinking British ships.
Set during the Napoleonic Wars, the film is the story of Captain “Lucky” Jack Aubrey, renowned as a fighting captain in the British Navy, and ship’s doctor Stephen Maturin. Their ship, the Surprise, is suddenly attacked by a superior enemy. With the HMS Surprise badly damaged and much of his crew injured, Aubrey is torn between duty and friendship as he pursues a high-stakes chase across two oceans to intercept and capture his foe. It’s a mission that can make his reputation, or destroy Lucky Jack and his crew.