Youngstown Boys
"Youngstown Boys" explores class and power dynamics in college sports through the parallel, interconnected journeys of one-time dynamic running back Maurice Clarett and former elite head coach Jim Tressel.
"Youngstown Boys" explores class and power dynamics in college sports through the parallel, interconnected journeys of one-time dynamic running back Maurice Clarett and former elite head coach Jim Tressel. Clarett and Tressel emerged from opposite sides of the tracks in Youngstown, Ohio, and then joined for a magical season at Ohio State University in 2002 that produced the first national football championship for the school in over 30 years. Shortly thereafter, though, Clarett was suspended from college football and began a downward spiral that ended with a prison term. Tressel continued at Ohio State for another eight years before his career there also ended in scandal.