The Moon-Spinners
A teenager encounters romance, intrigue and a search for stolen jewels during her visit to the island of Crete.
Start with a fortune in stolen jewels. Add a dash of danger. A pinch of romance. Season with Hitchcock-like intrigue and comic flair. What do you have? A mystery thriller for the whole family. Set against the sun-bleached beauty of the Isle of Crete, the story pits a young English tourist (Hayley Mills) against a wily Greek jewel thief (Eli Wallach). Mistaken identities and perilous escapes -- including a nail-biting battle with a windmill -- lead the junior-miss detective to a final confrontation aboard the yacht of an eccentric millionairess (Pola Negri) with a passion for priceless gems and pet cheetahs!