The Crucible
A teenage girl’s (Winona Ryder) accusation that she was bewitched brings havoc to a small 17th-century New England town in this taut drama based on Arthur Miller’s celebrated play.
The 1692 Salem witch trials are brought vividly to life in this compelling adaptation of Arthur Miller’s play, directed by Nicholas Hytner, which stars Daniel Day-Lewis and Winona Ryder. When a group of teenage girls is accused of witchcraft, they accuse various townspeople as having bewitched them. As hysteria mounts, blameless victims are torn from their homes, leading to a devastating climax.